For kjøp hos Lakkspesialisten AS gjelder følgende betingelser på alle varer og forsendelser.
1. Partene
Selger er Lakkspesialisten AS, Adresse: Espehaugen 48,
e-post: firmapost@lakkspesialisten.no, tlf: 55154150,
organisasjonsnummer: 947388495, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
2. Priser
Prisene er i norske kroner inkl. mva. fra Lakkspesialisten AS lager. Det tas forbehold om feil i prislisten.
3. Personvern, sikkerhet og personopplysninger
Personvern, sikkerhet og personopplysninger
I forbindelse med bestillingen, godtar du at Lakkspesialisten kan lagre og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Lakkspesialisten vil ikke avsløre din personlige informasjon til tredjepart. Under Privacy Act, har du rett til å få innsyn i den informasjonen vi har lagret om deg. Vi forbeholder oss retten til å bruke e-post for å sende markedsføring og nyhetsbrev.
4. Betaling
Ved bestilling kan du velge å betale med kort, faktura eller Vipps. Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet først samme dag som forsendelse blir foretatt.
Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet med et gebyr på kr 200,- inkl. mva, for å dekke våre utlegg. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.
Klarna Faktura/Delbetal med Klarna Konto
I samarbeid med Klarna AB, tilbyr vi faktura og delbetaling. Når du velger Klarna som betalingsmåte sendes faktura samme dag som varene sendes fra vårt lager. Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.
Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Når du har fått fakturaen kan du velge å del betale opptil 36 måneder. Ved delbetaling tilkommer den rentesatsen Klarna har satt. Du anbefales derfor å sjekke Klarna sine vilkår og rentesatser før avtale inngås.
Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.
For å se fullstendige vilkår for Klarna se linkene nedenfor:
Vilkår ved bruk av Klarna Faktura (https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/EID/nb_no/invoice?fee=0)
Vilkår ved delbetaling med Klarna Konto (https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/EID/nb_no/account)
5. Levering
Leveringstid
Forventet leveringstid er 3-7 dager. Visse produkter kan ha lengre leveringstid. Vi reserverer oss for at vi kan være utsolgt for en vare samt at vår leverandør kan være tom på lager.
Levering
Alle varer sendes som normal servicepakke via Posten. Varen sendes fra Lakkspesialistens hovedlager når ikke annet er skriftlig avtalt. Frakt er kostnadsfritt for kjøp over kr. 2999,- , med enkelte unntak. For kjøp under dette beløpet koster frakten kr. 249,-.
For Lakkspesialistens fakturakunder gjelder egne fraktavtaler.
Det er viktig at du henter pakken på Posten i tide. Uavhentede pakker vil bli belastet med et returgebyr pålydende kr. 200,-
6. Retur/Bytte
Retur/bytte
Du har alltid 14 dagers angrerett fra pakken er mottatt. For å kunne returnere må produktet være ubrukt. Originalemballasje og eventuelle merkelapper skal legges ved returen. Originalemballasje må pakkes inn og du må ikke klistre returlapp på denne. Mottar ikke Lakkspesialisten AS produktet forsvarlig innpakket eller produktet returnert uten dette vil det tilkomme et gebyr på kr. 200,-. Returfrakt for kjøp over kr. 2999,- er gratis ved første kjøp. Returnerer du et produkt som har kjøpesum som er mindre enn kr. 2999,- eller det er andre gang du bytter koster retur kr. 200,-. Merk at dette krever angrerettskjema riktig utfylt.
Ved tilbakebetaling av varer som er returnert behandler vi dette førstkommende virkedag. Merk at i tillegg til dette er det egen behandlingstid hos kortselskapene som varierer fra 3-5 virkedager før du har beløpet disponibelt på konto.
Returadresse:
Espehaugen 48
5258 Blomsterdalen
7. Reklamasjon / mangel
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
8. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
For ytterligere informasjon, ta kontakt med oss.